Łazienka grozy

Dziś pragnę przedstawić całemu światu zdjęcia mojej łazienki.

Ma ona dość nietypowy wystrój. Tak mi się wydaje, bo gdy oglądam różne czasopisma o projektowaniu wnętrz, to na zdjęciach widuję nieco inny styl niż ten, z którego słynie moja łazienka. Jest ona po prostu wyjątkowa. Doświadczenia przebywania w niej nie da się porównać z niczym innym.
IMG_9914

Zwłaszcza, gdy nagle wyłączą prąd. I znienacka zatrzasną się drzwi.

IMG_9924

IMG_9928

Zupełnie jak w mrocznym thrillerze, coś jak polska „Piła”, tylko jeszcze lepsze, bo prawdziwe.
Gipsowy nawis złowieszczo opuszcza się nad wkopaną w ścianę krawędzią wanny.
Liczne rury z gazem, spalinami i lodowatą wodą oplatają ściany łazienki niczym żyły.

IMG_9953

IMG_9946

IMG_9947

IMG_9949

Podarte tapety w kwiaty i poplamione ściany noszą ślady nieubłaganego upływu czasu. Czas nie oszczędza naszej cywilizacji. Rozpad jest elementem istnienia tak samo, jak powstawanie.

IMG_9975

IMG_9978

Panuje tu atmosfera klaustrofobii, wzmocniona dusznym zapachem wilgoci. Tylko patrzeć, jak zza drzwi wyłoni się drapieżca. Ostatnią swoją ofiarę dopadł w wannie.

IMG_9935

Oglądając podrapane ściany możesz zobaczyć oczy i usta. Wpatrujące się w ciebie nieprzyjazne oczy i wykrzywione w grymasie przerażenia nieme, bezgłośnie miauczące usta.

IMG_9961

IMG_9934

IMG_9952

IMG_9966

A zaglądając zbyt głęboko do którejś z dziur, możemy zobaczyć…

IMG_9968

IMG_9979
…samego siebie.
A to jest dopiero widok.

I to właśnie moja łazienka. Ładna, prawda? Wierzcie lub nie, żyłam z nią przez dobrych parę lat. W tym jakiś czas bez ciepłej wody. Tapetę zdarłam osobiście dawno temu, bo dekadencka łazienka jak z horroru klasy B w moim odczuciu jest lepsza niż łazienka nijaka. W tej właśnie wannie z ubolewaniem brałam bezlitosne poranne prysznice, a wieczorem relaksowałam się w gorącej pianie przy dźwiękach kapiącej z nieszczelnych zaworów wody. Do wszystkiego można się przyzwyczaić, nie mając wielkiego wyboru.

W tej samej wannie brałam też moje pierwsze kąpiele jako bobas. Wtedy musiało tu być trochę bardziej przytulnie.

Na szczęście za kilka dni zaczyna się remont!

Skomentuj

